או – ההשפעה הפסיכולוגית של הצבעים בדיגיטל על הלקוחות הפוטנציאליים שלנו
תאגידים ומותגים מפורסמים השקיעו הון עתק על מחקרים בנושא השפעת הצבע על בחירה כלכלית של לקוח והשפעה כמניע לפעולה.
הידעתם, שלוקח בממוצע כ-3 שניות לתפוס את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי שלך? זה טווח הזמן שייקח לו להחליט אם להישאר באתר שלך.
ההשפעה על הגולש היא בשני ממדים – המודע והבלתי מודע.
במימד המודע הגולש נכנס לעמוד ובוחן אם הוא רלוונטי עבורו, טכנית.
במימד הבלתי מודע השאלה היא אם הגולש מתחבר לעיצוב ולאווירה.
הצבעים נמצאים במימד הבלתי מודע. הם משפיעים על הרגשות והתחושות שלנו ויכולים לגרום לנו לבצע החלטות לכאן ולכאן. הצבעים גורמים לגולש להחליט אם להמשיך לגלול "שווה את המאמץ", האם ללחוץ או לא ללחוץ על כפתור מסוים וכד'.
מזמינה אותך להכיר את ההשפעה הרגשית והפסיכולוגית של הצבעים השונים. נראה אילו צבעים תומכים במסר שאתה רוצה להעביר באתר שלך.
יש לציין, כי רצוי שהצבעוניות באתר תתבסס על צבעי מיתוג העסק. עם זאת, לעתים נכון וכדאי לשלב צבע נוסף שיקפיץ את העיצוב וייתן תחושה שונה. צריך לדעת לשמור על האיזון בין הוספת צבע חדש ומרענן לבין שמירה על השפה העיצובית של המותג, וזה כמובן לדוגמא, אם קיימים מספר דפי נחיתה למוצרים שונים, אפשר למתג כל מוצר בצורה קצת שונה כאשר הצבע השולט בכל אחד מהם יהיה שונה אבל עדיין חשוב שידברו באותה שפה של מיתוג העסק.
שחור/אפור: צבע כללי ונטרלי אך יכול להעביר תחושות רבות ומגוונות, תלויות קונספט כמו: יוקרה / אינטליגנציה / עומק / יציבות / גבריות / חוזק / רשמיות / מתינות / ריחוק / עצבות.
לבן: צבע נטרלי – מתאים כמעט לכל דבר ומעולה לרקע ולהעברת תחושה נקייה.
מתאים לתחומים שמשדרים: אלגנטיות / טוהר / רשמיות / רצינות / תקווה.
כחול: בטחון / עוצמה / אמינות / חדשנות / תרבות / יציבות / יצירתיות.
גווני הכחול:
- צבע נדיר בטבע.
- מקדם בטחון במותג.
- מעלה אסוציאציה של עולם, שמים, מים, ים וקרח.
- הצבע משפיע יותר על גברים ופחות על נשים.
- מקדם תחושת צמא ומרסן תחושת רעב.
- משדר מעבר מילדות לבגרות (לכן יכול להתאים לבתי ספר ואוניברסיטאות).
- מעורר רגשות לאומיים ותחושת שייכות.
תכלת: קירבה / עדינות / רכות / תקווה / שלווה / נפש / אומנות / בריאות.
צהוב: אושר / עשייה / חוזק / מקצועיות / אנרגיה / תחרותיות / רצינות / ריחוק / סכנה.
כתום: רעננות / קלילות / צעירות / חדשנות / מכירתיות (למכור כמה שיותר בכמה שיותר זול) / יצירתיות.
גווני הכתום:
- הצבע המכירתי ביותר (לצד האדום).
- מעורר אופטימיות ותקווה.
- משדר אסוציאציה של קיץ, רעננות וחופש.
- מעניק תחושת והתלהבות, תזוזה והנעה לפעולה.
אדום: מכירתיות (למכור והרבה) / אנרגיה / התרגשות / הישגיות / כוחנות / הדגשה / אזהרה / ריחוק.
גווני האדום:
- מושך תשומת לב מיידית.
- מעורר ומגביר תחושת תאבון.
- הצבע המשפיע ביותר על ילדים (לצד הצהוב).
- מעלה לחץ דם ומגביר דפיקות לב.
- מעודד דחיפות ופעולה מהירה.
- הצהוב חבר טוב של האדום ומדגיש אותו
בורדו: אהבה / רגש / קירבה / עומק / נוסטלגיה / פנימיות / עוצמה / אווירה.
סגול: חדשנות / יצירתיות / קלילות / צעירות / שמחה / עומק / הזדהות/ נפש.
ורוד: רכות / נשיות / עדינות / שמחה / ילדותיות.
חום / בז' / זית: נוסטלגיה / רטרו / יציבות / טבע / חוזק / אמינות / גבריות / לחימה.
מוקה: יוקרה / אופנה / עומק / פנימיות / אומנות / נוסטלגיה.
ירוק: פריחה / צמיחה / יצירה / טבע / בריאות / מכירתיות / שחרור.
גווני הירוק:
- מעלה רוח השראה ושחרור.
- מבטא הגנה וריפוי ומוריד חרדה ולחץ.
- משדר אסוציאציה של סביבה, טבע ובריאות.
- מעורר תחושת יצירה, צמיחה, למידה והתפתחות.
- מעניק תחושת אמידות ושפע כלכלי.
טורקיז: עומק / רוחניות / נפש / בריאות / טבע / תרבות.
זהב: עושר / יוקרה / ניכור / נוסטלגיה / תרבות / כבוד.
אלו הצבעים העיקריים, מומלץ להקפיד לבחור אותם ואת השילוב ביניהם, נכון.
דוגמאות לשילובים מוכרים:
- שילוב של כחול, סגול וורוד הוא צבע המזוהה עם טכנולוגיה.
- הצהוב חבר טוב של האדום ומדגיש אותו (חשבו למשל על הלוגואים של מקדונלדס, רדבול, לגו).
תפקידו של מעצב האתר, או בכלל מעצב מותג, הוא לבחור את הצבעים הנכונים לשפה הגרפית של העסק, של הלוגו ושל האתר.
לא יודעת מה איתכם, אבל כשאני מגיעה לשלב בחירת הצבעים למותג, מדגדג לי באצבעות!