או – יכולת האתר להיות מותאם לסוגי וגדלי מסכים שונים
עיצוב רספונסיבי הוא עיצוב לדפי אינטרנט שמתאים לתצוגה במגוון מכשירים ובגדלים של חלונות או מסכים. המטרה בעיצוב רספונסיבי היא להבטיח חוויית משתמש חלקה ואופטימלית, ללא קשר אם המשתמש נכנס לאתר במחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט או סמארטפון.
יתרונות פיתוח אתר רספונסיבי:
חסכון בעלויות – משמעותית זול יותר לפתח ולתחזק אתר רספונסיבי לעומת פיתוח מספר גרסאות לאתר: לדסקטופ, לטאבלט ולמובייל.
גמישות – אתר רספונסיבי ניתן לעדכן ולבצע בו פיתוחים חדשים ביתר קלות כי לא צריך לתכנן, לעצב וליישם את השינוי הדרוש באתר על כל גרסאותיו. היתרון משמעותי גם כשמדובר בשינוי קל, כגון החלפת מילה (מחליפים פעם אחת את המילה, והמילה מתחלפת אוטומטית בכל הגרסאות).
חוויית המשתמש – חוויית משתמש יכולה להיות ההבדל בין אתר מצליח לבין אתר שלא. כשלקוח גולש בנוחות דרך המובייל באתר מותאם, חוויית השימוש שלו היא טובה. חוויית שימוש טובה = אחוז גבוה יותר של לקוחות חוזרים.
דירוג גבוה בגוגל – אתר רספונסיבי אוטומטית מוגדר בגוגל בדירוג גבוה יותר. כלומר, מנוע החיפוש של גוגל נותן העדפה לאתרים המותאמים גם למובייל. מיותר לציין שכל בעל אתר שואף שהאתר שלו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.
כ-70% (!) מהגולשים עושים זאת מהטלפון הנייד. מותג עסקי שמכבד את עצמו, חייב שיהיה לו אתר המותאם גם למובייל. חוויית המשתמש חייבת להיות לא פחות ממושלמת בגלישה במובייל, וזה לא יכול לקרות ללא הרספונסיביות.